Wednesday, August 03, 2011

Sayur Ranti / Meranti

Sebelum tu, pernah dengar tak sayur ranti / meranti?
Mula2 dengar... benda kat bawah ni yang aku duk bayangkan...


Pokok meranti... Tinggi giler...
Takkan orang buat ulam dengan pokok ni???

Takla...
Kat bawah ni sayur ranti / meranti.


Cara nak kenal sayur ni : mesti ada bunga putih + ada buah hijau.


Biasanya ambil daun sahaja untuk dimasak.
Sayur ni boleh dimasak lemak, tumis dengan cili api pun ada.

Nak tengok lagi sekali?


P/s : Dapat kenal sayur baru la hari ini. ^_^

5 comments:

  1. bell dah lama taw sayur nie..
    agak pahit sikit la sayur nie..tapi xleh mengalahkan peria.hehe

    ReplyDelete
  2. mcm best je..nnt nk mkn la ..kih kih kih

    ReplyDelete
  3. @ keroro: takpe... sekarang dah tahu...:)

    @ cik bell: Owh... betul3.... sayur ni pahit sikit tapi sedap!!...=)

    @ ArulchelseA: best... nanti cubalah makan utk buka pose...:)

    @ hanani: Panjangnye OOOOO...:)

    ReplyDelete

Apa yang ada dalam fikiran anda?
Sila luahkan. hehe