Friday, August 19, 2011

Doa Qunut

Qunut merupakan doa yang dilakukan pada solat Subuh atau solat Witir. Hukum Doa Qunut adalah Sunnah Muakkad / ab’ad (sunnah yang dikuatkan).


Bacaan Doa Qunut dan Terjemahan


Berikut Bacaan Doa Qunut dan Terjemahannya :

Bacaan Doa Qunut dan Terjemahan

Ertinya :
” Ya Allah tunjukkan aku sebagaimana mereka yang telah Engkau tunjukkan. “
Bacaan Doa Qunut dan Terjemahan
Ertinya :
” Berikan kesihatan kepadaku sebagaimana mereka yang telah Engkau berikan kesihatan. “

Bacaan Doa Qunut dan Terjemahan
Ertinya :
” Dan peliharalah aku sebagaimana orang-orang yang telah Engkau peliharakan. “
Bacaan Doa Qunut dan Terjemahan
Ertinya :
” Berilah keberkatan bagiku pada apa-apa yang telah Engkau kurniakan. “

Bacaan Doa Qunut dan Terjemahan

Ertinya :
” Dan selamatkan aku dari bahaya yang telah Engkau tentukan. “


Ertinya :
” Maka sesungguhnya, Engkaulah yang menghukum dan bukannya yang kena hukum. “

Bacaan Doa Qunut dan Terjemahan

Ertinya :
” Dan sesungguhnya tidak hina orang yang Engkau pimpin. “

Bacaan Doa Qunut dan Terjemahan
Ertinya :
” Dan tidak mulia orang yang Engkau musuhi. “
Bacaan Doa Qunut dan Terjemahan
rtinya :
” Maha Suci Engkau wahai Tuhan kami dan Maha Tinggi “

Bacaan Doa Qunut dan Terjemahan

Artinya :
” Maka bagi Engkaulah segala pujian di atas apa yang Engkau hukumkan. “
Bacaan Doa Qunut dan Terjemahan
Artinya :
” Aku memohon ampun dari-Mu dan aku bertaubat kepada-Mu. “

Artinya :
” Dan semoga Allah mencurahkan rahmat dan sejahtera ke atas junjungan kami Nabi Muhammad dan keluarganya. “




No comments:

Post a Comment

Apa yang ada dalam fikiran anda?
Sila luahkan. hehe