Monday, September 05, 2011

Memori tentang Sengkuang


Bila tengok sengkuang ni aku duk teringat....

Pecal

Haish... Sebanyak-banyak makanan takkan ko ingat pecal je.
Hurm... Ha... Ada satu lagi...
Sengkuang, sos, kacang

Wooohooo... Lama dah tak jumpa benda ni. Masa kecik2 dulu pernah makan. Tapi tak ingat makan dekat mana. Yang pasti dari bapak juga yang perkenalkan. Baru tadi bapak buat lagi. Asalnya dia nak tunjuk kat adik aku. Tetiba aku teringat aku pernah jumpa benda ni. Aku dah hampir lupa makanan ni. Sengkuang bersama sos diatasnya kemudian ditabur kacang. Wah... rasa sejuk, pedas dan ranggup...

P/s : Bapak aku cakap, dulu2 masa dia sekolah rendah sengkuang bersos kacang ni harganya 10sen satu. Murahnye kalau ikut nilai wang sekarang.

4 comments:

  1. wooo… kite suuuuuke sgt sengkuang sos kacang tuuu. kat skolah rendah dulu slalu makan . rindu~~

    ReplyDelete
  2. Sedap kan sengkuang tu... suke333...

    ReplyDelete

Apa yang ada dalam fikiran anda?
Sila luahkan. hehe