Sunday, May 08, 2011

Registration Short Sem...

   Alhamdulillah. Berjaya juga dapat short sem. Subject dah tambah, bilik pun dapat. Nasib baik datang awal. Tapi kesian kat kerani tu. Aku ni memang la. Dah kali ke-2 cari pasal dengan kerani. Agak2 kerani tu ingat aku lagi tak. Dulu2 aku tersalah bagi no bilik kat kerani sebab plug bilik rosak. Jadi dia hantar pekerja untuk betulkan plug. Kesian pekerja tu salah datang bilik. Adui... =_=''' Hari ni aku dah la salah bagi no matrik + tak print confirmation slip. Nasib baik mood dia baik hari ni. Kalau tak aku mesti dah kena sembur tadi. Ada juga dia perli aku baru cuti sebulan dah lupa no matrik. Kerani lain kat dalam office tu pun perli aku juga. Dia cakap buat masalah je dalam nada yang baik. Hmm... Lain kali jangan buat lagi dan lagi.

Apa pengajaran yang aku dapat hari ini..
1- Kalau dah sah2 korang tak dapat short sem tapi tetiba dapat add subject masa prereg lepas result exam keluar pastikan sebelum nak minta bilik kosong kat mahallah bawa matrik kad dan confirmation slip. Confirmation slip tu sangat diperlukan sebagai bukti awak memang dapat subject masa short sem. Kalau tak nak bawak boleh je tapi buat mood kerani tu berangin habisla korang.

2- Kalau dah sah2 korang tak dapat short sem, tak dapat add subject masa prereg lepas result exam keluar dan berhasrat nak add manual, korang still lagi boleh minta bilik kosong. Tetapi atas budi bicara kerani mahallah tu. Tadi ada kakak tu minta, kerani tu bagi bilik transit / usrah room. Tak tahu transit / usrah room tu ape? Click disini. Lepas korang dapat add subject secara manual korang kena hantar confirmation slip kat kerani tu.

3- Kalau korang sah2 dapat short sem better korang bawak matrik kad dan pre-registration slip.

Moga2 bilik yang aku dapat sekarang memang bilik aku. Dah siap kemas. Takut pula mahallah office call cakap dia tersalah bagi bilik. Minta2 di jauhkan. Amin... Sekarang aku nak membalas dendam atas penurunan result aku sem lepas. Siapla ko MAF dan UNGS.

4 comments:

  1. acaner leh lupe no kad matrik??.. hue hue hue

    ReplyDelete
  2. hehe... Lama sgt bercuti sampai lupe...

    ReplyDelete
  3. macam mana tak lupa.. asyik ingat naruto je

    ReplyDelete
  4. Naruto cuma part time je... hehe..

    ReplyDelete

Apa yang ada dalam fikiran anda?
Sila luahkan. hehe