Monday, May 23, 2011

Nak ke tak?

Dah lama aku terfikir persoalan ni. Nak tukar mahallah ke tak? Bila aku duduk kat sumayyah, rasa nak tukar pula. Hmm...

Kebaikan yang aku dapat kalau tukar mahallah.
  1. Dapat satu bilik dengan kawan lama.
  2. Dapat pergi taalim, program sama2.
  3. Dapat bergurau senda macam dulu masa asasi.
  4. Dapat menimbulkan rasa iri hati melihat kawan study. Bila tengok diorang study, aku pun nak study.
  5. Senang nak buat group discussion sebab majoriti student ECONS kat sumayyah.
Kebaikan yang aku dapat kalau aku tak tukar mahallah
  1. Kelas dekat, masjid dekat, library dekat, semua benda dekat kecuali musolla engin.
  2. Mendapat 100% privacy kerana budak bilik senior.
  3. Aku menjadi seorang yang suka keluar dari duduk dalam bilik.
  4. Bergaul dengan orang yang tak kenal tapi tak boleh rapat sebab diorang dah ada geng.
  5. Menjadi orang yang tak banyak cakap dan senyap.
  6. Membuatkan aku lebih leka dengan laptop aku.
Ini senarai kelebihan yang aku dapat sama ada nak tukar mahallah atau tak nak tukar. Kalau aku tukar, aku akan dapat balik kawan aku. Kembali macam dulu2 masa asasi. Kalau aku tak tukar, aku senang nak kemana-mana dan jarang duduk dalam bilik. Aku suka dua-dua. Tamak haloba betul. Asyik tompang bilik kawan siape tak segan. Nak tukar... Hmm...

No comments:

Post a Comment

Apa yang ada dalam fikiran anda?
Sila luahkan. hehe