Tuesday, May 13, 2014

Ketua... pandai2lah

Seorang ketua harus tahu untuk bahagi kerja.
Bukan kata...
"Boleh tak buat sekian sekian" dekat 4 orang ahli.
Agak2 siapalah insan yang bertuah nak buat tu.
Masing2 ada kerja masing2.

"Dia tak reti nak bahagi kerja tu"
Dah 4 tahun belajar.
Dan ini bukan assignment pertama beb.
Assignment berkumpulan.

Padahal budak pandai tu.
(macam ayat tak puas hati je)

"Budak pandai tak semestinya pandai semua benda"
Haha. Ok.
Tapi aku tak akan secara sukarela nak tolong buatkan.
Walaupun kerja berkumpulan.
Dahsyat beno ego dan selfish aku beb.

Aku bukan nak penting diri sendiri.
Aku dan kawan aku dah sukarela meminta kerja itu dibahagikan dari awal.
Siap suruh leraikan laporan tu dan bahagi ikut part masing2.
Tapi dia nak jugak simpan dan nak tengok balik.
Dah 5 hari dia simpan.
Last2 dia edit sorang2. Huahaha. Cleaver
So, sekarang aku buat senyap jelah.
Aku pun ada assignment lain nak dibuat ni.
Alasan.

"Bagitahulah dia, ajari dia"
Suara aku tak didengari.
Dia tak nak dengar.

Hidup ni kena pandai.
Pandai2lah nak hidup.

[Sumber]

Maksud aku bukan jadi leader macam ni ye.
Ketua yang menindas rakan sekerja
demi kepentingan diri.

No comments:

Post a Comment

Apa yang ada dalam fikiran anda?
Sila luahkan. hehe