Sunday, May 18, 2014

Jatuh

"Bila aku jatuh tolong tarik aku."

"Suatu hari nanti anda akan merasai bagaimana rasa jatuh kamu.
Bagaimana rasanya futur.
Pada masa itu kamu dah semakin jauh dari usrah, daurah, program tarbiah.
Sorang2 rakan anda akan jatuh. Mungkin kamu yang jatuh juga."


"Dalam judo, asas pertama yang penting adalah cara untuk jatuh.
Bila tahu jatuh dengan betul, kita dapat bangun dengan segera untuk lawan musuh."
                                                                                       -You'ar all surrounded-

Macam mana aku boleh jatuh?
Semua berlaku dengan cepat.
Apa hikmahnya?
Bagaimana aku nak bangun?
Biarkan ia berlalu atau buat sesuatu.
Aku dah tawar hati.
Boleh aku lupa benda ini seketika?
Aku taknak ingat.
Kenapa ia berlaku dekat aku?

Yang pasti semua berpunca dari aku.
Aku memang pandai menunding semua kesalahan ke atas aku.
Aku bermasalah.
Semua salah aku.
Mereka semua betul.

Malas nak fikirlah.

No comments:

Post a Comment

Apa yang ada dalam fikiran anda?
Sila luahkan. hehe