Sunday, May 18, 2014

Forever alone with gadget

Satu wishlist saya... nak ada sahabat yang boleh saya kongsi hobi bersama.
Hurmm. Tinggal kenangan jelah.
Kebanyakkan diorang ingat saya masa susah je.
Bila susah nak buat assignment.
Bila susah nak buat homework.
Bila susah nak jawab exam.
Lain tu...

Mungkin kelemahan sendiri.
Saya tak mampu mengukir kenangan yang indah buat diorang.
Diorang ingat aku sebagai rakan sekelas.
Rakan untuk berkongsi segala ilmu.
Rakan serba tahu. Kononnya.
Selain dari itu, aku tak reti.
Nak ukir kenangan lain.
Sebab itu diorang hanya ingat aku pada masa tu.

Satu lagi diorang ingat aku bila ada masalah.
Mungkin aku dah ukir kenangan yang aku ni seorang pendengar yang bagus.
Tambah diorang tahu yang aku tak judge orang.
Just dengar je walau tak bagi apa2 solution.
Waktu tengah dilanda masalah baru nak cari aku.
Untuk luahkan segalanya.

Minggu study week yang bermula semalam sampai habis exam 6 Jun
pasti minggu aku, blog, laptop, walkman dan buku.
Aku akan habiskan masa aku kat bilik mengadap semua tu.
Kan aku rakan yang membosankan.
Tambah aku anak programmer.
Memang hidup kitorang sepanjang masa di rumah.
Depan gadget. Nak rare sikit balik kampung atau kolam memancing.
Bestnya memancing.

Takpe, aku dah biasa habiskan sisa2 sendiri.
Macam zaman SPM aku dulu. Habiskan masa sorang2.
Aku kena beat pointer semester ini.
Lagi best kalau dapat 3.5 ke atas.
Sebagai hadiah untuk aku last semester.
Lepas ni aku bakal jadi lepasan graduan.
Entah apa pula nasib aku lepas ni.
Harap baik2 aja.

Nasib aku,
adik adik aku,
mak bapak aku,
keluarga aku,
lepas ni mesti macam2 berlaku.
Be prepared ye.

Ada orang bahan aku dengan gambar ni.
Memang itu realitinya.
Maaf aku pelajar jurusan ekonomi

No comments:

Post a Comment

Apa yang ada dalam fikiran anda?
Sila luahkan. hehe