Tuesday, May 20, 2014

Bertegur sapalah.


Bertegur sapa dengan rakan sebilik sendiri.
Tak jauh. Dekat je.
Nanti kena cop sombong marah.
Tak perlu ambil masa lama.
1 saat pun dah cukup.
Ambillah masa petang sampai sebelum azan maghrib.
Tanya khabar ke.
Dahlah hujung minggu balik rumah.
Tak balik rumah sibuk berprogram.
Tak cakap sepatah pun.
Hurm...siapalah saya.
Saya orang luar je.

Macam mana dah kerja nanti.
Akulah tu.

Husnuzonnn.
Dah penat sangat kerja tu.
Biarlah dia rehat.
Biarkan je.

Jangan kata orang.
Aku bakal merasa nanti.
Entah sempat kamu nak bertegur sapa dengan orang.

Itu peringatan buat aku juga.
Orang buat begitu.
Takkan aku nak ulang perbuatan tu juga
Be different... ok.

"Apa kata aku yang tegur dulu..."
Penatlah asyik aku je.
Perkataan "asyik" tu yang tak best.
Berkira sangat.
Aku memang berkira.
Kalau aku tak mula berkira, 
aku tak dapat kenal orang tu siapa.
Dengan berkira, aku dapat tahu true nature orang tu.
Sekali sekala beb.

Sekarang aku nak buat senyap jelah.
Buat macam aku tak wujud kat bilik ni.

Dah2. Nak last sem beb. 
Chilllah...

No comments:

Post a Comment

Apa yang ada dalam fikiran anda?
Sila luahkan. hehe