Thursday, July 07, 2011

Bahana Televisyen

Disuatu petang yang hening....

Adik : Assalamualaikum...

Macam biasa, setiap petang dia akan pulang ke rumah selepas tamat sesi persekolahan.
Diluar kelihatan ada kawan memanggil adik aku.
Kawannya mengajak adik untuk bermain badminton.
Adikku yang baru pulang dari sekolah tak sempat tukar baju terus mengambil reket badminton untuk bermain.
Adikku pun terus keluar dan bermain badminton.

Selang 5 minit.....

Adik aku masuk dan duduk ke ruang tamu.

Aku : Kejap ko main. Ko main ke tak?
Adik : Tak jadi main. Ada cerita bayblade. Kita tengah main pastu ternampak cerita bayblade dah mula. Aku tengok "WOW'. Kawan aku pun "WOW'. Dia pun balik rumah nak tengok cerita bayblade.



Moral of the story :
Televisyen dapat membantutkan hasrat kanak2 untuk bersukan. =_=

No comments:

Post a Comment

Apa yang ada dalam fikiran anda?
Sila luahkan. hehe