Friday, November 11, 2011

Tak perlu nak dengki dengan orang lain.

Apabila engkau melihat seseorang menunjukkan kelebihannya, jangan sesekali engkau berkata "alah, nak menunjuk lah tu" @ seumpamanya.. Sebenarnya apabila engkau berkata begitu' engkau telah menunjukkan bahawa engkau DENGKI, BUSUK HATI.. Adakah engkau tahu yang dia itu menunjuk sebab apa? Adakah engkau tahu HATI mereka? Ingat bersangka buruk itu bukan sifat muslim.. Sebaliknya ucapkanlah SUBHANALLAH kerana itu semua kekuasaanNya.. (Petikan status rakan fb)

Astaghfirullah al-azim...
Apa yang sedang aku fikirkan. Kenapa aku harus merasa iri dengan kelebihan orang lain. Dia darah dagingku juga. Kenapa boleh timbul perasaan ini. Lantak dia nak buat apa pun. Asalkan dia bahagia. Tak ganggu hidup aku pun. Sudah2lah pikir pasal dia. Sudahlah. Dia dapat rezeki lebih dari tuhan. Kini giliran aku pula untuk ubah nasib keluarga aku. InsyaAllah.

P/s : Tak mahu dengki2 dengan orang. Tak mahu...

No comments:

Post a Comment

Apa yang ada dalam fikiran anda?
Sila luahkan. hehe