Friday, June 03, 2011

Dah jumpa.... n_n

   Masa cuti semester dulu, adik minta tolong kat aku. Ustazah dia suruh dia hafal nama2 malaikat. Aku pun godek2 laptop aku sebab teringat ada lagu Raihan yang pasal malaikat. Dah jumpa lagunya terus bagi dia dengar. Aku suruh dia ingat sambil2 dengar lagu tu. Bagus juga Raihan buat lagu pasal malaikat.

Raihan - 10 Malaikat

Keesokan harinya dia tanya pasal satu selawat. Dia asyik sebut2 "solla'alaikallah". Mula2 aku tak dapat tangkap apa maksud dia. Pastu cuba la jugak cari kat laptop tapi tak jumpa. Sekarang baru aku tahu tu selawat apa. Selawat yang paling aku suka. Dulu masa bulan puasa selalu pasang kat tv. Kadang nak maghrib pun ada. Rupanya :


Rabbani - Solla'alaikallah

Yeah... Kakak dah jumpa lagunya. Pasni bila dah balik rumah nak tunjuk kat dia. Itupun kalau dia ingat lagi. Tapi berdasarkan pengalaman aku "dia tak lupa". ^____^

No comments:

Post a Comment

Apa yang ada dalam fikiran anda?
Sila luahkan. hehe