Thursday, June 13, 2013

Cerita rakyat #2 : Mimpi atau realiti


Al kisah tersebutlah kisah Ani yang sedang binggung...
Begini kisahnya :

Suasana disekelilingku. Macam biasa dilihat.
Eh, memanglah. Halaman rumah aku.
Aik, akak usrah aku kat sebelah rumah.
Dia sedang terlihat seseorang.
Jiran aku, macam pernah lihat.
Akak tu terus jumpa jiran aku.

"Disini akak titipkan kepada kamu sedikit nota sepanjang cuti semester ni, akak harap kamu baca ya"

"Baik kak, terima kasih kak."

Eh, kenapa tiba2 rasa iri melihat situasi itu.
Akak tu tak ingat aku ke?

Tiba-tiba akak tu terus menuju aku.

"Ani, apa khabar? 
Boleh akak tanya... apa ulasan Ani tentang perkembangan ekonomi negara sekarang?"

"errr...."
Kenapa tiba2 akak tanya aku pasal ekonomi ni. Degus Ani.

~Ketawa bersama Menangis bersama Ku bersumpah harap kita Mati pun bersama
Sejak dua menjak ini Makin kerap ku diganggu visi Bila celik, juga bila mimpi~

Aaannnniiii baaannnngguuunnn....

Heehhh? Mimpi ke tadi... Apa pasal ek? 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Itulah... 
Ponteng lagi usrah...
Kak Naqibah dah lari...



No comments:

Post a Comment

Apa yang ada dalam fikiran anda?
Sila luahkan. hehe