Friday, January 20, 2012

Hanya tinggal kenangan


Entah mengapa sejak akhir2 ni aku asyik teringat arwah pakcik aku. Kadang2 masa nak study pun duduk teringat dia. Masa nak online pun duduk teringat dia. Apatah lagi masa buka facebook. Nasib baiklah makcik dah deactive account facebook dia. Hurm... Kenangan tentang dia terlalu banyak.

Bila teringat arwah, aku terfikir yang aku mungkin akan jadi seperti dia juga. Akan dimandikan, dikafankan, disembahyangkan dan dikebumikan. Semua orang akan merasai semua itu. Cuma membezakan cepat atau lambat. Kadang2 aku termotivasi seketika. Tak berani nak buat benda tak senonoh dan tak berani nak buang masa macam tu sahaja. Risau kalau aku tak sempat nak buat amal kebaikan. 

Bila dikenang kenangan memang sedih. Tapi bila dikenang pengajaran disebalik sesuatu trgedi secara tak langsung mengingatkan aku dan menguatkan aku. Arwah sempat meninggalkan zuriat. Semoga anak dia jadi anak yang solehah walaupun tak sempat nak merasai kasih sayang seorang bapa. Amin~

P/s : Alangkah bagusnya kalau aku lebih lagi merindui dan mencintai Rasulullah.

1 comment:

  1. "Dan bersabarlah akan keputusan Rabb-Mu sesungguhnya engkau dalam pengawasan-ku..." (Ath-Thur:48)

    Allah suka mengambil apa yang kita sukai untuk menguji orang2 yang beriman dan reda atas ketentuanNya...

    (Jejak sang junjungan, m/s120)

    ReplyDelete

Apa yang ada dalam fikiran anda?
Sila luahkan. hehe