Wednesday, March 22, 2017

Hari Istimewa P Ramlee




Hari ni hari dalam sejarah.
Sampai google pun buat doodle khas buat P Ramlee.
Hebatkan beliau.
Jadi hari ni genap 88 tahun kelahiran beliau.
Sudah 44 tahun beliau meninggalkan dunia ni.

Sempena hari bersejarah ini, jom kenali buku Membedah P Ramlee.
Buku tentang apakah ini?

“Buku Membedah P.Ramlee ini bukan buku biografi atau pun ulasan teknikal filem. Namun ianya lebih kepada catatan-catatan pengalaman peribadi aku menonton filem-filem P.Ramlee. Apa yang aku nampak dan aku rasakan.”

-Daniyal Kadir, Penulis Membedah P.Ramlee.

“Saya dah tua. Dah lama saya berlakun. Orang-orang pun dah tak suka saya lagi. Peminat-peminat saya pun semua dah kawin dah beranak dan dah sembahyang.

Kalau P. Ramlee berlakun siapa nak tengok. Nanti budak-budak universiti tanya apa kelulusan P. Ramlee tu.”

– Petikan temubual dengan P.Ramlee,1968.

Jom kenali lebih lanjut tentang P Ramlee melalui buku Membedah P Ramlee

Nak order buku ni, boleh wassap 013-2782166

Antara isi buku Membedah P Ramlee



Tidak lupa, mari kita doakan supaya roh Allayarham P Ramlee
bersama disisi orang beriman. 
Al - Fatihah~




No comments:

Post a Comment

Apa yang ada dalam fikiran anda?
Sila luahkan. hehe