Thursday, October 25, 2012

Penat bila jadi committee

Penatkan bila jadi committee...
Bila jadi committee, kita kenal bermacam ragam manusia...

Ada yang jenis teliti punya orang...
Bila ada salah sikit cepat2 dia tegur minta betulkan...
Dia nak pastikan semuanya berjalan lancar tanpa cacat cela..

Ada jenis yang teratur punya orang...
Dia dah siap aturkan apa yang perlu dibuat...
Dari A-Z...

Ada jenis yang ikut kepala sendiri pun ada...
Dia rasa dia sahaja yang betul...
Maka semua ahli kena ikut apa yang dia fikirkan betul...

Ada jenis blurr pun ada...
Dia tak nampak tugas apa yang perlu dia buat...
Biasanya orang sebegini hanya menunggu arahan untuk bertindak...

Ada jenis yang susah sangat nak contact..
Nak update kerja yang dia buat pun susah...
Tak tahulah masalah apa...
Masalah handphone ataupun si empunya diri..

Macam2 orang dah aku jumpa sepanjang aku menjadi committee...
Ada banyak lagi jenis orang yang aku jumpa...
Kadang2 lawak juga
Kadang2 tu geram ada
geram sampai nak gigit2...
grrrr....

Dah nama manusia kan
mana ada yang sempurna

Jadi,
sepanjang perkenalan aku dengan ahli committee yang lain
aku dapat pelajari sesuatu yang aku kira agaklah penting...
aku pelajari macam mana nak communicate dengan bermacam jenis orang.
aku pelajari macam mana nak control marah dan stress.
aku pelajari macam mana nak bahagi masa...
dan banyak lagilah pengalaman...

Aku pun takdelah sempurna mana...
Tetapi berdasarkan pemerhatian dan pengalaman berkenalan dengan ahli committee yang lain,
aku dapat pelajari sesuatu dan berusaha untuk tidak menjadi seperti mereka.
biar aku rasa sakit dulu tapi tidak orang lain...

satu lagi aku belajar.....
jangan begitu baik sangat dengan orang...
nanti nak buat kerja susah...
kawan biasa2 sudah... 
kenal gitu2 pun takpa...
bila dah kenal sangat mulalah 
terasa itu, terasa ini
tak suka itu, tak suka ini...

p/s : susahkan nak bekerja bersama dengan manusia kan... 
macam2 benda nak kena jaga...hurm...

walaupun kamu jenis gila gadget
tapi kamu tak sakiti hati orang
walaupun kamu sering sakiti tangan dan kakiku..
(selalu kena gigit... gigitan manja gitu)

No comments:

Post a Comment

Apa yang ada dalam fikiran anda?
Sila luahkan. hehe