Monday, October 29, 2012

Biar aku simpan...

Biar aku simpan semuanya
tiada siapa tahu apa yang aku rasa
hanya Allah sahaja yang tahu...
Biar aku simpan dengan cermat rasa ini
rasa kecewa
rasa marah
rasa sakit hati
Mereka tidak fikir apa yang aku rasa
mereka tidak tanya aku bagaimana
mereka hanya fikirkan diri mereka
Aku penat...
kenapa aku seorang sahaja bersemangat?
dimanakah ukhwah?
dimanakah semangat bekerjasama?
dimanakah semangat berpasukan?
dimanakah common sense yang kalian pegang selama ini?
Kitakan seagama, sebangsa...
mengapa kita tidak saling bantu membantu?
mengapa perlu diketuk baru berjalan?
mengapa?
masing2 sibuk dengan hal sendiri?
adakah aku sahaja yang tidak sibuk?
masing2 jaga ketat kain masing2...
Aku sudah banyak membuang masa
membuang masa dengan melayan karenah manusia
Aku sudah banyak ketinggalan
aku ketinggalan usrah
aku ketinggalan majlis ilmu
aku ketinggalan dengan pelajaranku
aku rasa aku...
 sudah tidak berguna lagi...
duduk di muka bumi dengan mengejar duniawi...
Aku tak tahu berapa lama lagi aku boleh bersabar...
Setakat ini hanya 
satu ungkapan yang aku masihku pengang 
hingga saat kini...
"Allah tidak menduga suatu kaum di luar kemampuannya"
Allah tahu aku mampu lalui semua ini
Jadi aku hanya perlu bersabar
dan buat mana yang penting dulu...
Mana yang boleh ditolak-tolak tu ditolak siap2.
Jangan tangguhkan kerja...
Setakat ini yang aku mampu...
setakat ini sahaja...
harapku bersabar...

No comments:

Post a Comment

Apa yang ada dalam fikiran anda?
Sila luahkan. hehe