Tuesday, March 27, 2012

Ada apa dalam kepalaku?



Disuatu tengah hari yang terik, tatkala aku dan kawanku menunggu makanan tengah hariku siap dimasak kat cafe mahallah, aku didatangi seorang budak. Budak itu dalam lingkungan umur 10-12 tahun (aku agak je). Dia telah membuatkan sesuatu yang agak mengejutkan aku. Peristiwa itu bermula begini...
Lepas je aku bagi duit tu, aku buat muka selamba tanpa menghiraukan orang disekeliling. Kawan aku yang duduk disebelah aku diam seribu bahasa melihat perbuatan aku yang tak semena-mena beri duit kat seorang budak yang tidak dikenali. Kawan aku pun tak faham dengan sikap aku. Dan aku lagi tak faham kenapa aku buat macam tu. Yela, ce korang tetiba budak datang nak minta duit pastu budak tu pula bukan adik kandung korang. Agak2 korang nak bagi tak? Hurm... Entah angin mana masa tu aku bagi je seringgit tanpa banyak soal. Tetiba pula aku rasa yang aku jadi mangsa peras ugut pula. Macam kes budak2 sekolah rendah. Kena bayar wang perlindungan kalau nak selamat. Hahaha... Ada2lah kamu...

P/s : korang pernah alami benda yang sama?

No comments:

Post a Comment

Apa yang ada dalam fikiran anda?
Sila luahkan. hehe