Thursday, October 13, 2011

SerumpuN - "Melangitkan karya Membumikan Cinta"

  Tanggal 8 October 2011, detik bersejarah bagi SerumpuN worriors. Pada tarikh ini telah berlansungnya Seminar Penulisan Putera Puteri Nusantara. Seminar ini bertempat di Moot Court Aikol UIA. Ia juga detik bersejarah buat aku yang buat pertama kali sertai dan kendali program yang sebegitu besar. Yang lagi best, aku jadi subcommittee Program Coordinator (SubCom PC). Memang seronok. Walaupun hanya bekerja dibelakang tabir tapi dapat tengok Habiburrahman El- Shirazy secara live. Asyik banggat. 

Habiburrahman bersama comittee

Lihatlah barisan Moderator dan Speaker.

Dari kiri : Ust Alwi Alatas, Hasbullah, Noviana, Helvi Tiana Rosa, Asma Nadia dan Fatimah Syarhah.

Ada persembahan Marawis dan Nasyid.



Aku tak dapat tengok persembahan Marawis. Aku kat belakang stage sambil strees nak hantar budak2 kecil balik rumah mereka. Budak2 kecil tu diperlukan untuk gimmik program SerumpuN. Jadi aku dipertanggungjawabkan untuk menjaga budak2 tu, bagi makan, layan diorang sepanjang program tersebut. Jadi pengasuh kanak2 sekejap. Tapi serius, lepas ni aku taknak taruk budak2 dalam program. Dengar committee kasi cadangan nak guna budak, aku terus reject bulat2. Memang spoil habis. Aku tak sanggup nak cerita kat sini. Aku yang incharge bab gimmik dan gimmik tu tak jadi seperti apa dalam raptai. Rasanya seperti aku tak menjalankan tugas yang baik.

Yang paling best...Aku dapat ramai kawan dari negara seberang (Indonesia). Buat kerja sama2, makan sama2, meeting sama2. Best tau.

P/s : Aku ada buat something yang memalukan diri serta committee time program ni... Nak cerita ke tak? Hurm... Tak payahlah... Malu... :(

2 comments:

Apa yang ada dalam fikiran anda?
Sila luahkan. hehe