Sunday, October 16, 2011

Ter' rasa dengan perbuatan orang? Apa kes...

Nak rasa kecil hati dengan perbuatan orang?
Nak ter' rasa hati ke?
Tapi aku dah tak rasa apa2 dah...
Diorang nak marah ke, nak pinggir aku ke, nak sakiti aku ke,
nak sindir aku ke, nak benci aku ke, nak main2kan aku ke,
aku dah tak rasa apa2 pun.
Tak sedikit pun ter' rasa kecil hati.
Memang kadang2 tu ter' rasa juga.
Tetapi bila fikir2 balik, akhirnya aku juga mengalah.
Akhirnya aku lupakan sahaja dan anggap macam benda tu tak berlaku.
Aku anggap aku tak nampak apa2 pun.

Lagipun cuba cakap,
Siapa kat dunia ni tak pernah buat salah?
Ada ke orang yang bebas dari buat kesalahan?
Semua orang pernah buat salah...
Termasuklah aku...
Jadi adakah aku patut ter' rasa dengan orang yang buat salah kat aku?
Aku sendiri pun bukan manusia yang sempurna..
Aku sendiri pun masih buat salah juga.

Lagipun Allah pun masih sayangkan hambanya walaupun hambanya banyak buat salah...
Dia masih kurniakan rezeki, masih beri kesempatan untuk hidup.
Masih memberi peluang untuk bertaubat.
Walaupun hambanya tak reti2 nak bersyukur dengan kurniaan-Nya..
Jadi apa beza kita yang terang lagi bersuluh hamba Allah dengan pencipta kita iaitu Allah...

Kesimpulannya, S A B A R.
Jalanilah hidup dengan gembira tanpa memikir tentang orang.
Jadikan kesalahan orang terhadap kita sebagai panduan.
Kita tahu kita tak suka orang buat begitu kat kita,
jadi kita jangan buat begitu juga dekat orang.
Simple as that...

P/s : Assignment tak siap2 lagi... Need help... T_T

2 comments:

  1. terasa lebih2 berkenaan sensetiviti..ada perkara yang kita tk boleh sebutkan...betul ke ejaan tu hmm

    ReplyDelete
  2. Jemput2lah singgah ke blog yg tak sberepa ni ye.klik pada adsense untuk dapatkan info lebih lanjut http://www.tourismopportunity.blogspot.com/

    ReplyDelete

Apa yang ada dalam fikiran anda?
Sila luahkan. hehe