Thursday, March 29, 2012

Tutorial reply to the comment

 

Hari ini terjumpa tutorial best. Cara2 nak enable reply comment dengan cara yang paling mudah. Tak payah nak susah2 edit HTML code. Tutorial ini khas buat mereka yang guna new blogger interface. Bagi yang masih guna old blogger interface tu cepat2 tukar kepada new blogger interface. Banyak kelebihan bila guna new blogger interface. (padahal dulu bukan main liat nak tukar). Ok, kita teruskan tutorial kita.

Cara-caranya :
1- Pergi kat Settings > Post and Comments > Comment location > Embended
Kat sebelah comment location ada drop box. Pilih embended kat drop box.
2- Kemudian pergi kat Settings > Other > Allow blog feed > Full
Kat sebelah allow blog feed tu ada drop box. Pilih Full kat drop box menu.

Setelah melakukan 2 perkara diatas, sekarang kamu cuba test kat entry kamu yang ada comment banyak.
Tengok ada tak perkataan yang saya bulatkan dibawah ni.


Yang bulat hitam tu untuk reply comment.
Yang bulat biru tu untuk delete comment.

Pastu, korang boleh cuba2 reply comment macam saya buat...


Wah, anonymous jadi model saya untuk tutorial kali ini...
Harap dengan tutorial ini, korang takde nak pening2 kepala nak edit HTML kod tu...
Pihak blogger pun dah kesan permintaan untuk menaruk butang reply kat setiap komen...
Jadi diorang buat khas untuk pengguna blogger...
Cuma satu je. Button dia tak sewarna-warni dan tak bergambar.
Bagi saya, ini sudah cukup daripada takda langsung. Hehe...
Kepada korang, selamat mencuba... Semoga korang pun dapat macam saya punya...


P/s : Butang tu sangat berguna... Tak la aku pening tengok dan senang untuk membalas komen... ^^

No comments:

Post a Comment

Apa yang ada dalam fikiran anda?
Sila luahkan. hehe