Friday, August 31, 2012

Kad Diskaun Siswa 1 Malaysia

Tada...
Sebenarnya ni stiker nak ditampal kat kedai2 yang terpilih sahaja.
Lupakan tentang stiker tu.
Fokus kat kad tu je.
Siapa pernah dapat kad diskaun ni?
Dah?
Jap... Ni kad apa ni?
"Kad Diskaun Siswa 1Malaysia (KADS1M) diwujudkan oleh Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) dengan objektif untuk membantu mengurangkan kos sara hidup pelajar-pelajar Institusi Pengajian Tinggi (IPT) awam dan swasta seluruh negara. KADS1M diberi secara percuma kepada pelajar-pelajar IPT yang menepati kriteria-kriteria berikut: - mengikuti pengajian jangka panjang yang tempoh masanya 1 tahun dan ke atas (sijil, diploma, ijazah dan ke atas). - pengajian sepenuh masa. - warganegara Malaysia. Diskaun yang ditawarkan oleh syarikat-syarikat yang mengambil bahagian adalah bagi pembelian barangan dan perkhidmatan terpilih dan tertakluk kepada kadar, terma serta syarat yang ditetapkan oleh syarikat masing-masing."
Di copy paste dari www.1pengguna.com

Tu dia... Kad ni bakal diedarkan pada semester pertama september tahun ini bagi pelajar IPT. Memang taklah ada orang miliki kad ni kan sekarang. Wah2. Seronoklah dapat kad ni. Boleh shopping sakan. Boleh beli external hardisk, iPad, handphone touch2... bla... bla... (maaflah... tuan punya blog ni memang hantu gandget). Tapi kena beringat jugak. Bukan semua kedai dan tak semua barang yang kita boleh guna kad ni ya. Tidak lupa juga ia bergantung kepada kadar, terma dan syarat2 yang ditetapkan. Bunyi macam agak susah juga nak guna kad ni. Hurm... Bersyukur jelah. Sekurang-kurang dapat juga nikmati diskaun dari tak dapat pape. Ye tak?

P/s : Kenapa Kinokunia tak termasuk dalam list ek? Baru je berangan nak shopping buku banyak2 kat situ pakai kad diskaun ni. Masuk angin keluar asap jela nampaknya.

No comments:

Post a Comment

Apa yang ada dalam fikiran anda?
Sila luahkan. hehe