Monday, April 23, 2012

Pemarah, Marah, Amarah...


Amarah.. Pemarah..
Itulah sikapku...
Bagaimana nak buang sikap ini jauh2..
Hatta hal kecil2 pun nak marah...

Yang lagi best,
Aku pernah marah seorang sister..
Sister ni memang tak pernah nak ambil perhatian apa aku cuba sampaikan...
Semua benda dia sahaja yang betul.
Dia sahaja yang berhak mengeluarkan suara..
Bila dah jadi lain apa yang dirancangkan,
memang aku melenting...

Yang paling best,
akibat rentetan tragedi yang berlaku antara aku dan dia...
nampaknya dia cuba nak cari pasal dengan aku...
hanya kerana pintu,
aku rasa teramat marah dengan dia...

Aku tahu... semua orang tahu...
pintu kelas tu bila disendal dengan cara yang tidak betul,
dia akan mengeluarkan bunyi yang sangat bising bila orang masuk 
bunyi seakan-akan orang tengah baling kerusi kayu ke lantai..
sebelum aku masuk kelas dan setiap kali masuk kelas tu,
aku ubah posisi pintu tu...
supaya pintu tu tak mengeluarkan bunyi yang bising ketika orang masuk

entah angin apa,
sister tu ubah posisi pintu yang aku telah ubah...
jadi bila sister tu dah ubah,
setiap kali orang masuk,
setiap kali itu dengar orang tengah hempas kerusi ke lantai...
aku tahu... dia seakan protes dengan aku...
kelihatan dia tak suka apa yang aku buat...
jadi aku biarkan sahaja...

Tetapi...
sampai satu tahap yang aku memang tak boleh sabar
bila lecture dah masuk...
aku kesian tengok lecture tu...
dia tak dapat nak teruskan syarahannya
dia kelihatan terganggu dengan bunyi pintu itu...
tambah pula ramai orang masuk kelas lambat..
bertambah pula sakit hati pula dengar bunyi pintu tu

aku pun hilang sabar dengan bunyi annoying pintu tu,
aku lantas bangun dan tukas posisi pintu tersebut..
lecture itu kelihatan berterima kasih dengan aku...
aku buat semua itu bukan kerana pujian atau perhatian..
cuma aku tak suka tengok lecture dan semua orang
termasuk aku yang terganggu perhatian
akibat dari bunyi pintu tu..

hanya tuhan tahu betapa geramnya aku dengan sister tu..
tak pernah nak fikir tentang orang lain...

baiklah...
mari kita husnul zahn dengan sister tu...
sister tu tak tahu akibat perbuatan dia...
jadi dia buatlah begitu...
dia fikir apa yang aku buat itu salah...
dia fikir apa yang dia cuba buat itu betul...
dan aku tak sepatutnya nak marah2 tak tentu pasal..
marah je tahu...
aku pun manusia jugak...
ada perasaan...

P/s : First time aku terasa teramat-amat marah sangat x3333...  
Spoil...

No comments:

Post a Comment

Apa yang ada dalam fikiran anda?
Sila luahkan. hehe