Saturday, April 21, 2012

Aku dilupakan lagi...


Aku dilupakan lagi...
Semua orang dah tak ingat aku lagi...
Orang yang dikenali...
bila terserempak hanya lalu dan pergi...
Penat diri ini mengukir senyuman...
Tetapi muka yang aneh diberi...
Siapakah aku?
Aku bukan siapa2 untuk kamu?

Kita pernah satu kelas...
Malah pernah bekerja bersama...
Kita pernah buat assignment bersama-sama...
Kita juga pernah bergelak ketawa bersama-sama...
Semuanya kita lalui bersama..
Sudah lupakah kamu?

Mungkin orang berkata...
Pedulikan mereka2 ini...
Dah tak nak senyum sudah..
Dah tak nak tegur sudah...
Dah tak nak kawan pun takpa...
Tak payah nak serabut kepala nak fikir tentang mereka..
Padahal mereka tidak pernah memikirkan tentang kamu...

Tetapi,
aku bukan begitu...
Aku kisah...

Tetapi ada suatu kejadian aneh yang berlaku...
Orang yang jarang dijumpai,
lebih suka menegurkan aku...
Mereka cepat sahaja mengukir senyuman..
Siap bertanya khabar lagi...
Lebih cepat bertindak dari aku...

Disitu terdetik difikiranku..
Aku tak keseorangan...
aku masih punya orang yang masih peduli tentang aku...
tak perlu berjumpa selalu...
sekali jumpa seperti sahabat yang sudah kenal begitu lama...

Dalam diam aku rasakan...
Ukhwah dan persahabatan itu sangatlah aneh...



No comments:

Post a Comment

Apa yang ada dalam fikiran anda?
Sila luahkan. hehe