Friday, February 27, 2015

Yes u mobile

Testing one... two... three..
Yes!

Akhirnya boleh berblog pakai mobile. Bestnyee.
Selama ni mencuba nak menulis pakai smartphone tapi tak dapat. Ini satu perkembangan yang bagus. Rupanya ia berpunca dari internet. Saya baru bertukar plan internet ke u mobile pula. Yess... dah tak merungut internet lembap.


Hanya bermodalkan RM 48, dapatlah sim card u mobile (RM8) dan plan internet 2 GB (RM 40). Untuk hari pertama oklah. Takdelah bila browse tersangkut sangkut kat handphone. Untuk orang yang gila surfing macam saya ni harap cukuplah kouta 2 GB tu sebulan. Setakat ni je mampu bayar. Nanti bila gaji dah besar baru pilih plan internet yang lagi best dan kouta yang lebih besar.

Antara sebab kenapa saya suka prepaid broadband ni, ia mengajar kita untuk berkira dalam penggunaan internet. Adalah masa tu terfikir berapa banyak MB yang dah digunakan dan kita tahu berapa banyak yang kita belanja untuk internet. Prepaid broadband ni pun takda caj sampingan yang dikenakan. Setakat nak internet 2 GB untuk 30 hari hanya dikenakan bayaran RM40. Berbeza dengan prospaid. Bila dah mula pakai prospaid ada saja caj yang dikenakan. Tapi tak tahulah pula bila GST mula dikuatkuasa nanti. Harap tiadalah caj tambahan yang dikenakan.

Bagi sesiapa yang berminat nak langgan u mobile bolehlah tengok2 dekat website u mobile. Anda boleh google sendiri atau type je u.com.my

Ini screenshoot yang saya ambil di website u mobile 

P/s : Let see how long 2 GB will last. Start counting the day.



No comments:

Post a Comment

Apa yang ada dalam fikiran anda?
Sila luahkan. hehe