Tuesday, May 14, 2013

How to be somebody?? Any idea.?

Untuk menjadi somebody
kena jadi orang outspoken
Berani bercakap dihadapan
Lantang bersuara

If not, 
you can only be an ordinary person...
That's what my lecture says.

Hurm... Hurm... Hurm...
How?
Aku bukan seperti itu
orang yang lantang bersuara
Tetapi aku boleh jadi orang bekerja di sebalik tabir

Bila suruh present assignment, gagap
Bila suruh jadi MC, aku lari
Bila suruh bagi arahan.....
aku blur...
Guane?

How to step that "halangan"?
Adakah aku hanya bermain dengan emosi?
Setiap kali aku nak present assignment,
pada mulanya aku yakin aku boleh.
Bila tengah2 presentation...
Aku stuck dan mula blur.
Aku akan diam lama.
Nampaknya aku berfikir tapi 
aku tak tahu nak cakap apa lagi sebenarnya
jika aku berhenti dan bagi next presenter
ternyata aku hanya bercakap sedikit sahaja
Waaaaaa....

Adakah faktornya aku kurang bersedia?
Adakah kerana topik yang aku bincang 
bukan jenis topik yang aku suka untuk bercerita?

Penatlah berfikir benda ni.
Last option aku ambil....
baik aku tak perlu present
bagi kat orang yang boleh present.

Tetapi,
melalui ukuran apa yang aku guna
menyatakan orang itu boleh present dengan baik atau tak?
Jawapan yang terlalu subjective.
Aku rasa semua orang boleh present dengan baik.
Jika itu kesimpulan aku,
makanya 
aku pun boleh present dengan baik.
Aku kata semua orang boleh present dengan baik...
Tettttttttt...................



P.s : tengah2 search gambar kat google,
jumpa nama tempat ni.
Namanya Kampung Pening Lalat.
Nice...

No comments:

Post a Comment

Apa yang ada dalam fikiran anda?
Sila luahkan. hehe