Wednesday, October 20, 2010

Debaran... Huhuhu

   Detik 5 petang menentukan hidup dan matiku sebagai student cfs iium. Dari pagi aku dah ready kat depan laptop tunggu result (poyo je). Untuk membuang masaku menunggu result, buka facebook, update blog. Tolong mak kemaskan rumah, tidur2 ayam kejap. Semua sebab nak tunggu detik 5 petang. Bila dah pukul 4.30ptg, aku dah ready dengan student portal aku. Dah sign in. Tinggal nak tekan slip exam je untuk tengok result. Tunggu punye tunggu dah 4.55ptg. Aku tertekan slip exam. Dia keluar message. Macam biasa, dia suruh tunggu tepat2 pukul 5. Bila jarum dah tepat2 pukul 5................ Jeng2 tak boleh bukak pulak slip resultnya. Dia keluar error message suruh refresh. Myiium plak tetiba jamm. Aku jangka semua bdak cfs dah terpacak kat depan laptop sebab nak tengok result. Ni mesti sebab pengaruh facebook. Ada kutu tu dok heboh result kuar hari ni. Hmm... tau2 jela apa nak jadi kalau semua orang tahu.


   Tengah nak refresh tu, ade kawan tanya dah tengok result ke belum. Adela 2-3 orang tanya. Aku pon tak dapat tengok result lagi inikan kawan2 yang lain. Tak lama kemudian, ada kawan sorang ni dah dapat tengok result. Dia suruh aku refresh banyak2 kalau nak tengok. Banyak kali jugak aku refresh portal tu. Tetiba..... Jeng2...........
   Aku dah boleh masuk kat portal aku sendiri. Aku cepat2 tekan slip result. Mula2 memang tak keluar. Aku refresh byk2 kali baru dia keluar. Gugur jantung aku bila tengok result tu. Agak2 bape yek aku dapat?

Tip untuk dapat tengok result dengan selesa....
Tunggu sehari ke atau dua hari ke baru tengok. Baru tak jemm portal tu. Nak tenung sampai tembus laptop ke nak bukak 24 jam portal tu pun takpe. Nasihat dari sahabatku...

No comments:

Post a Comment

Apa yang ada dalam fikiran anda?
Sila luahkan. hehe