Sunday, November 22, 2020

Life lesson from Ninoy Founder Crown Ambassador - Amway

Ninoy Founder Crown Ambassador. Beliau mendapat gelaran ini dalam usia yang sangat muda. Tapi apabila melihat liku-liku bagaimana dia berusaha sampai ke tahap sekarang ni, he deserve to get it. He is too special and people like him will get what he want to be.


Itulah dia Founder Crown Ambassador - Ninoy dari Thailand.

Antara cebisan perkongsian dari beliau.










Saya suka qoute ni. Nak berjaya, kena rendahkan ego dan back to basic. Basically buat Amway ni dia ikut 3 konsep asas iaitu selling, sponsoring dan servising. Beliau buat semua tu dan repeat sehingga dia berjaya capai Founder Crown Ambassador. Bila sampai tahap tu, income dia jadi unlimited dan memang sah pendapatan dia bakal diwariskan kepada anak dia walaupun dia dah tak kuat berniaga atau meninggal dunia. Nak capai Founder Crown Ambassador ni kira peringkat dia dah lahirkan ramai businessman atau businesswomen yang berjaya dalam Amway. Selling dia pun jangan cakaplah. Dia bantu naikkan value diri dia, dia berjaya bantu ramai orang tak kira dalam kewangan malah kualiti hidup.







Beliau sempat lagi buat kita berfikir sama ada mahu teruskan makan gaji atau mulakan bisnes sendiri. Makan gaji memang seronok sebab tiap bulan dapat gaji tetapi hanya cukup makan sahaja. Nak buat investment tak lepas, itu belum cerita simpanan hari tua. Paling biasa berlaku, bila berlaku apa-apa di luar jangka terus pening tiada duit sebab tak sempat nak menyimpan. Berbanding bekerja dan mulakan bisnes Amway. Gaji dapat, duit part time pun dapat. Sempatlah buat simpanan dan investment mana yang patut.



Jadi pilih yang mana kita nak jadi. Nak jadi macam En Jimmy yang dapat income cukup makan untuk sara hidup atau jadi macam En Johnny yang ada duit lebih nak buat apa sahaja yang disukainya. Ni time raya mesti ramai kerumun kat En Johnny sebab duit raya dalam sampulnya lebih besar nilainya. Kita bayangkan En Johhny ni tak kedekut orangnya ya.



Common thing yang semua orang buat ialah apply for a job. Tapi tu sebab wang yang jadi masalah. Nak dapat wang secara tetap. Tetapi kalau wang tidak menjadi masalah, mesti korang pilih start your own business kan. Option luar pilihan berjimba dengan duit yang ada ye tak. Asyik duit keluar je mesti kena ada duit masuk. So nak tak nak kalau ada wang di tangan mesti nak buat bisness kan.


Itulah konsep bisnes Amway.
Ia perlu di buat bersama baru berjaya.
Bersama-sama berjaya dengan bisnes owner dibawah jagaannya.

Anda berminat nak jadikan bisnes Amway sebagai plan B financial freedom?




No comments:

Post a Comment

Apa yang ada dalam fikiran anda?
Sila luahkan. hehe