Saturday, May 30, 2015

Suka duka mengisi borang mohon kerja

Memang best bila isi borang kerja. Tambah bila isi borang online.
Yang lagi best bila tiada butang "simpan" bila sudah di isi pada setiap muka surat.
Semua kena isi sekali gus bermula dari nama pemohon sampailah nama pengadil (rujuk kepada reference). Yang bertambah best bila semua siap diisi tiba2 dapat mesej macam kat bawah ni.


Maka, setelah menerima mesej ini... kenalah isi semua dari nama pemohon sampailah nama pengadil. Yes. Saya suka.. Saya suka... seperti gaya Mei Mei dalam cerita upin dan ipin. Haha.

Tambahan pula, penat mengisi borang tidak berbalas kerana apa yang sudah diisi hilang begitu sahaja tanpa jejak ketika mahu semak semua maklumat selepas menekan butang selesai sebelum mahu tekan butang print sebagai kenang kenangan yang saya sudah isi borang. Haha... Apa aku mengarut ini? Dengan rasa tidak senang hati atas kehilangan maklumat yang diisi dan yang lagi best bila nak kemaskini asyik keluar mesej gangguan teknikal, maka akal panjangku datang dengan mengisi borang tersebut menggunakan browser lain. Hasil penemuan aku....


Tiba-tiba rasa macam nak menjerit ehhhhhh! tapi dalam hati jelah. Ok ada kemusykilan sikit, kenapa kat browser yang satu lagi boleh log in sambil boleh siap hantar permohonan lain tapi kenapa guna browser ni tak boleh pula. Siap bagi mesej tiada rekod lagi. Habis tadi aku isi borang kat mana pula. Bila bertanya pada otai programmer katanya mungkin browser outdated. Hurmm... Tapiii....



Rasanya browser versi berapa pula nak guna ye. Haha. Firefox tak test lagi. Agaknya apa ye hasilnya.
Rasa dah macam buat ujikaji pula. Bila otai programmer berkata, "sistem karut!". Dengan itu, terima kasih sebab berjaya menghabiskan beberapa mb kouta internet dan juga masa dengan refresh page dan mengisi borang yang tak macam borang permohonan. 

Hahaha... Nampaknya solusi terakhir kena isi borang semula. 
Lalala~

P.s : Sesungguhnya hidup ni penuh dengan onak dan duri

2 comments:

Apa yang ada dalam fikiran anda?
Sila luahkan. hehe