Sunday, December 03, 2017

Kawan Plastik

Kenapalah dalam hidup ni asyik jumpa kawan plastik sahaja.
Aku ni dah macam pampers pakai buang.
Bila dia rasa bosan takda orang nak lepak dengan dia baru nak cari aku.
Bila kawan2 baik dia yang lain free takda pula nak contact aku join sama.
Kawan baik dia pun aku kenal apa. Lagipun lama tak jumpa dengan diorang juga kan.
Itupun dapat tahu kat Insta Stories. Puff

Ada lagi teruk nak kawen pun tak bagi tahu.
Dahlah dah kawen tak jemput. Rasa macam aku ni siapa je masa lepak sesama dulu.
Ada yang kawen just invite facebook event je.
Takda nak message personal at least nak bagi tahu dia dah nak kahwen.
Just what? Aku ni dah macam stranger.

Kebanyakkan mereka dulu mesra semacam dan tiba2 terus dingin.
Aku pun macam tu ke kat orang lain?
Sakit hati jugalah.
Yang aku pun pergi layan kawan2 plastik tu dah kenapa.
Memang aku ditakdirkan lonely sampai bila2 ke.

Kadang2 disebabkan diorang yang plastik ni aku dah susah nak mula relationship dengan sesiapa. Sebab akhirnya mereka pasti berpaling dari aku juga.
Aku tak tahu bab apa yang mereka start bosan dengan aku sebab aku tak sempat tanya.

Pleaselah kuatkan hati kau untuk boikot kawan2 plastik.
Buat semak kepala dan buat sakit hati je.
Diorang bahagia apasal aku nak derita pula.
Aku nak bahagia kena cari sendiri.
Aku kena bersyukur ada keluarga.
Inilah masa nak rapat dengan family kau.
Daripada fikir kawan2 kau yang entah kisah tentang kau tak.
Aku takda niat nak putus silaturahim dengan kawan2 plastik ni.
Tapi kalau macam ni perangainya tak ke rasa macam nak menyumpah rasanya.


Dalam mimpilah nak kawan macam ni.

No comments:

Post a Comment

Apa yang ada dalam fikiran anda?
Sila luahkan. hehe