Wednesday, July 04, 2012

Terbuang?

Besarnya tingkap... Rasa nak lompat keluar tingkap pun ada... Geram!


Kenapa ek?
Aku rasa macam terbuang?
Aku rasa macam dipinggirkan?

Mak dan Bapak...
Kelihatan macam dah tak pedulikan aku...
Mereka sangka anak dia dah besar...
Mereka sangka anak dia sudah boleh buat keputusan sendiri...

Ya...
Anak dia sudah besar...
Tetapi, anak dia perlukan pendapat mak dan bapak juga...
Jika rasa tidak setuju, katalah tidak setuju...
Jangan buat dingin dengan anak sendiri...

Mungkin mereka sibuk...
Sibuk sampai dah tak terlayan dengan anak dia 
yang sudah besar ni...
Sampai dah tak faham dengan anak sendiri...

Kawan-kawan...
Kelihatan aku dibuang lagi...
Ya, aku tahu,
mereka sibuk...
sibuk dengan assignment, homework dan study...
sibuk dengan kehidupan sendiri
sampai tak sempat nak tegur sapa kawan sendiri
sampai tak sempat nak luangkan masa untuk kawan sendiri.

Yang menghilangkan diri pun ada...
Tak tinggalkan sedikit pun khabar untuk memberi tahu
yang dia tidak ambil short semester...

Kawan... Biasalah...
Macam kamu tak kenal...
Mana kawan2 sezaman sekolah kamu?
Entah...
Masing2 sibuk kejar pointer...
sibuk memanjang...
even masa cuti semester pun...

Siapalah aku bagi mereka...
Ya... Siapalah aku...
Nak tahu tentang mereka...
Mereka juga tidak mahu ambil tahu 
tentang aku...
sebab itu aku tanya siapa aku?

Aku tak tahu nak rapat dengan siapa lagi...
Rasa lebih suka untuk sendiri...
Penat nak berbuat bakti dengan orang
sebab orang tak pernah hargai
dan tak pernah nak memahami...

 Maaflah...
Hari in beremosi sedikit...
Memandangkan takda siapa yang dengar curahan hati...
Maka aku tulis disini...

Dah la tu...
Fikir pasal orang sampai bila pun tak habis...
Jangan tunggu mereka datang kat kamu...
Mereka tidak akan datang punya...
Tak akan datang!

Baik aku baiki hubungan aku dengan Allah...
Dia tak pernah tinggalkan aku...
Aku merasa dekat dengan dia...
Aku tak keseorangan...
Bila aku sunyi, aku baca ayat2 cinta Dia (Al-Quran)
Bila aku tak tenteram, aku sujud padaNya (Solat)
Bila aku rasa bersalah, aku beristighfar dan mengingati dia (zikir)
Dia yang Kekal... 
Dia maha mendengar, mengetahui dan melihat...
Dia tahu apa yang aku rasa...
Dia tahu...
Apa yang aku buat Dia nampak...

No comments:

Post a Comment

Apa yang ada dalam fikiran anda?
Sila luahkan. hehe