Thursday, June 28, 2012

Roomate oOo Roomate


Roomate ooo roomate...
Ingat nak independent taknak satu bilik dengan kawan2 yang kita kenal.
Sekarang dapat roomate yang suka masak kat bilik.


Rasa dapur kat sebelah bilik.
Bila bilik bertukar menjadi dapur,
faham2 jela tetamu mana yang akan datang bertandang...
semut dan lipas menjadi sahabat karib tak lama lagi...


Wah... Bau dia...
Semerbak...
Sekarang diorang tengah masak kari dan ada sedikit bau masam ala2 ikan masin.
di tengah malam hari...
Kuasa putaran kipas yang speednya 5 dan tingkap terbuka luas
yang boleh memuatkan seorang untuk terjun tingkap
tak mampu menghilangkan bau2 masakan...


Katanya bila nak masak dia tanya dulu...
Bukan bila nak masak, tengah masak baru nak tanya...
Yang kita ni roomate yang baik hati
memberi permission kat mereka untuk masak...

Nak masak pun kan..
takkan pukul 12 tengah malam baru nak start masak..
orang nak tidur wey...
waaaa... waaaa...
bau dia buat perut aku lapar...
nak tidur tak boleh dah..

aku pula jadi tension...
nak tukar bilik ke?
spoil... baru nak rasa nikmat duduk compartment besar...

P/s : Adakah aku jeles sbb roomate boleh masak?
atau memang aku tak suka orang memasak dalam bilik?
Definisi bilik bagi aku : bilik tempat untuk tidur dan belajar... bukan tempat untuk memasak...
Tapikan... bau masakan ni mengingatkan aku kat rumah... takkan tiba2 aku jadi homesick ni...


No comments:

Post a Comment

Apa yang ada dalam fikiran anda?
Sila luahkan. hehe