Monday, July 18, 2011

Cara nak jahit seluar.

Nak tunjuk cara2 nak jahit seluar baju tidur.
Cara-caranya :
Terbalikkan kain tau...
Sepanjang nak jahit seluar ni, kita jahit kat belakang kain.



Mula-Mula :
Kemudian : 


Sudah selesai sambung bahagian pinggang pula.





Kemudian,


Tadaa


Sudah siap seluar untuk baju tidur.
Selamat mencuba!!

12 comments:

  1. bestnye..tengkiu share ilmu..nak try ni..hehe
    >>>me,munirah

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe... ilmu yg bermanfaat apa salahnya di share...
      Kita pun dah lama xpraktis ilmu jahitan ni... busy study...
      ce try buat... harap menjadi seluarnya.. insyaAllah...

      Delete
  2. nak tanye time jahit tengah tu, nak kene tarik ke getah tu sambil jahit? lagik satu kan,, polar seluar ni mcm lain je. sy punye melengkung ke dalam tang crotch tu. tp bile dh jahit bhg crotch, yg bhg pinggang jadik bentuk V. susah untuk jahit dgn elok sbb die bukan straight line.. ade idea x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. time jahit tengah tu memang kena tarik getah sambil jahit... Kalau tak tarik getah, seluar tu jadi ketat kat bahagian pinggang dan mungkin tak muat bila nak pakai...

      tentang polar seluar yg melengkung ke dlm tang crotch ni... awak ada ukur betul2 tak masa potong kain? maksud saya, kat bhg crotch tu sama panjang dan sama besar tak? kalau tak sama, susah sikit nak jahit... Ia jadi tak lurus dan tak sama besar...

      Delete
  3. satu perkongsian yang menarik, tq :)

    ReplyDelete

Apa yang ada dalam fikiran anda?
Sila luahkan. hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...