Thursday, April 28, 2011

Nasa + National Geographic

Korang minat tak sains? Kte ada jumpa website pasal sains.
Rasanya korang mesti pernah dengar.

1- http://www.nasa.gov/

Yang best kat website Nasa ni kita boleh tahu pasal planet, new discovery yang diorang baru temui dan pasal aeroangkasa. Laman ni sesuai untuk pencinta angkasa lepas.

by http://www.nasa.gov/home/index.html
untuk memudahkan korang mengunakan website dan membaca artikel kat laman tu korang tekan je button yang macam gambar diatas kat website Nasa. Kita suka baca bab solar system dan universe. Banyak cerita pasal2 planet, fenomena alam kat angkasa lepas dan planet baru yang diorang baru temui. Best sangat. Kalau korang tekan button moon and mars korang akan nampak artikel pasal supermoon, apa yang diorang jumpa kat bulan dan pasal planet marikh. Korang boleh subscribe news dari Nasa tau.

 by http://www.nasa.gov/home/index.html


2- http://www.nationalgeographic.com/

Korang mesti pernah dengar pasal National Geographic. Dulu2 cerita ni selalu main kat tv. Suka tengok dia paparkan kisah haiwan. Sekarang ni kita tengok National Geographic dalam versi laman web pula. Kat sini korang boleh update knowledge korang secara percuma. Nak harapkan majalah dia mahal dan dekat televisyen pula selalu ulang benda yang sama je. Kat sini semua news updated. Kalau korang minat dengan gambar, korang pergi kat photography. Kat situ banyak gambar lawa2. Ada gambar haiwan, tumbuh-tumbuhan dan sebagainya. Siap bagi tips lagi. Memang banyak benda best kat laman ni. Kalau cerita semua kat sini tak best pulak. Jom tingkkatkan ilmu tentang alam di National Geographic.com.
Jom la...n_n


No comments:

Post a Comment

Apa yang ada dalam fikiran anda?
Sila luahkan. hehe